Školní zpravodaj

Třída SV3A navštívila v říjnu naše hlavní město

Ve dnech 16. října 20203 jsme vyrazili do Prahy. Program byl nabitý.

První den jsme navštívili Břevnovský klášter, kterým nás provedl opat kláštera. Zavítali jsme také na zdejší hřbitov a zastavili se u hrobu Karla Kryla. Z Břevnova jsme se přesunuli na Vyšehrad, prohlédli si baziliku sv. Petra a Pavla, románskou rotundu sv. Martina a vyšehradský hřbitov Slavín, kde jsou pochovány významné české osobnosti. Večer jsme ještě stihli historické centrum Prahy a cestou na ubytování se zastavili u vily Václava Havla ve Střešovicích.

Druhý den jsme strávili v Národním technickém muzeu, zaujala nás především expozice dopravních prostředků. Odpoledne jsme se opět vydali do centra, které jsme si užili. Večer nás čekalo představení Pygmalion v Divadle na Vinohradech, které pro nás bylo opravdovým zážitkem. Pobavili jsme se a zasmáli. Měli jsme krásná místa v lóžích, odkud jsme mohli obdivovat skvělé výkony známých herců (Tomáše Töpfera, Jana Šťastného, Nadi Konvalinkové a Jiřiny Švormové). Děkovačka byla dlouhá, nakonec celé hlediště tleskalo vestoje, herci si ji za své výkony zasloužili.

Třetí den jsme se vydali na Pražský hrad. Navštívili jsme hradní areál, katedrálu sv. Víta, Zlatou uličku. Stihli jsme i výměnu hradní stráže a byli svědky příjezdu zahraničních delegací na Hrad. Z Hradu se nám naskytl krásný výhled na stověžatou Prahu. Odtud jsme pokračovali Nerudovou ulicí na Malou Stranu a Karlův most. Odpoledne jsme ještě stihli navštívit Bílou Horu a oboru Hvězda s letohrádkem. Pak už nás čekala cesta vlakem zpátky do Opavy.

Počasí nám přálo, Prahu jsme si moc užili a těšíme se, že se do ní zase někdy brzy podíváme.